28.06.2016

Şart mıdır başlık... her seferinde ne yazsam diye gerim gerim geriliyorum. yazıların başlığı olmamalı :)

Sanki başlık sorun sadece. Buraya ne yazmam gerektiğini bilmiyorum ki. Aslında yazmak istediğim çok şey var da,  yazmamam gerek diye düşünüyorum.... Neyse başlayalım bakalım, suya sabuna dokunmadan , kimseye laf sokmadan , içimdekileri dökmeden   nasıl yazılırsa  artık....
Sınavlarım bitti. Artık 4. sınıfım. Şimdiden , bitince hangi bölüme başlasam düşüncesi sardı beni.  Bu kafayı meşgul etmek lazım.  Sayın savcımın dediği gibi  "hayat  boşluk kabul etmiyor". Sen kendini meşgul etmezsen,  tercih hakkını kaybetmişsin demektir. Hayatın dayatmalarına boyun eğmek zorundasın  ki  seni neyle oyalayacağı belli olmuyor. 
Dün akşam Halil Cibran 'ın Başkaldıran  Ruhlar'ını okudum. ( Aslında bugünlerde mutluyum ,  tekrar aynı heyecanla, aynı hızla, aynı istikrarla kitap okumaya başladığım için. ) O kadar güzel cümleler var ki, okudukça anlamı derinleşen.  İkisi benim için diğerlerine   en azından bugün ağır basıyor. 

"Merhamet, gerçekten suçlu olan bir mahkum için gereklidir, bir masuma gelince, onun ihtiyaç  duyduğu tek şey adalettir."

Zaten darb-ı meseldir. Kendinin savcısı, başkalarının avukatı gibi davran.Çoğumuz biliriz de, uygulayanımız pek azdır. Yukarıdaki sözle bağlarsam,  kendinin avukatı olur, kendini haklı çıkarırsan, bir de adalet istiyorum zira masumum dersen, yandı gülüm keten helva. Hepimiz yaptıklarımızın bedelini ödemek zorundayız. Ödeyelim de. Yeter ki vicdanımız rahat olsun. 

Çok konuşan insanları sevmiyorum.  
Çok konuşanlar ya bilmeyenlerdir, cahilliklerini örtmeye çalışırlar. Ya suçludurlar, suç bastırırlar. 
Çok konuşan, karşısındakini dinlemez, dinleyemez. Bu nedenle de yaptığı sorunu çözmek değil, öfkesini,nefretini kusmaktan ibarettir. 
Tam yirmi gün önce feci bir trafik kazası geçirdim.  Gece yolculuğuna alışkınım. Acemi değilim. Ama sabah İzmir'den İstanbul'a  yola çıkıp,  akşama kadar bir oraya koş, bir buraya koş, işlerini bitir,  sonra tekrar yola çık, iftarı yolda yap. Gece 11. 30 , bünye pes etti, trafik affetmedi , gözlerim kapanmış ve bammmm. Önce bariyerler, ardından   önümde giden dolmuşa çarpmışım ki, zavallı adam iki takla atmış.  Arabadan çıktığımda yan yatıyordu  garibim dolmuş. Arabam pert oldu. Allahtan sağlam  arabaymış da burnum bile kanamadı. 
Çok şükür can kaybı yok. 
Can kırıklığı var. 
Ahım tuttu diyene ,
Oh olsun diyene kırgınlığım var. 
Ben neymişim de bunca insanın ahını, bedduasını  üzerime çekiyorum anlamadım ki :)
Biri de "Allah belanı versin" demişti:))  Versin, versin ki diğer tarafa bi'şey kalmasın. Versin ki, sizin başınız göğe yükselsin . Yeter ki siz iyi olun, huzurlu olun . Sizin hayatınız günlük güneşlik olsun, işleriniz  yolunda gitsin. Öyle mutlu , öyle mutlu olun ki, aklınızın ucuna bile gelmeyeyim. N'olur gelmeyeyim...

Neyse, bir nebze rahatladığıma göre, bu kadarı yeter. 
Diğer söz neydi, çok da önemli değilmiş demek ki... :)) 

22 yorum:

  1. hatun kıçını başını kaşı nazar çıksın :\
    dikkat et yahu, manyak. korktum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürdün beni Tolga :)Kurşun döktürcem ben...

      Sil
  2. bak ben öyle sapkın sapkın beddua etmeye çalışana aleni aleni cevap veriyorum.' canıımmmm itin duası kabul olsa gökten kemik yağardı biliyorsun değil mi ? ' diye.pek kibar olmaya bilir ama zaten o durumda kibar bir cümle kurmak istediğimi de sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz kalmak en iyisi... Yani benim düşüncem bu. hayat hızlı akıyor, vakit kaybetmemek lazım..

      Sil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun .... Çok şükür her şeyin başı sağlık ...
    Bizim adettendir ne bela ne lanet kelimesi dile getirilmez Allah a havale edilir ;)
    Halil Cibran nasıl severim ... Ama gel gör ki hiç okudun mu de , ne yazık ki ...
    Yine heveslendim ..
    Keyfiniz ve huzurunuz daim olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Didemika...Aynı görüşteyim. Bela okumak iyi değil...
      Halil Cibran okunur, sevilir, müptelası olunur :)

      Sil
  4. A! Büyük geçmiş olsun arkadaşım. :(( Halil Cibran'ı o kadar methini duydum ki, şimdilik apt. bahçesindeki kediler, (anneleri, yavruları, veterinere bıraktığım tedavi olanı)yüzünden kitaba para ayıramıyorum ayıp değil..valla evi satıp kurtulacağım en azından eskisi gibi en azından ayda bir kitap alırım. Çok konuşan evet..var öyle biri ya sürekli konuşuyor anacım, televizyonu aç o, gazeteyi aç o...tepem atıyor..tebrik ediyorum, 4. sınıf artık bitti sayılır okulun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen ne iyi bi' insansın.. Yaptığın hafife alınırbir duyarlılık değil. Tebrik ediyorum o güzel yüreğin için.
      İkinci el kitaplar, olmadı netten pdflerini bulabilirsin. Özgür Kütüphane - E-Kitap Paylaşımı..az önce buldum burayı. Cibran'ın Ermiş kitabının pdfsinden başlayabilirsin mesela. Yok ben ille sayfalara dokunmalıyım dersen
      , yazıcıdan çıkartabilirsin. Ünv. çevresinde sayfası 10 kurusa çıkartıyorlar . Aklında olsun :)

      Sil
    2. face te bir grup diye ekliyorum hemen :)

      Sil
  5. Yaw napcan tekrar okuyup yapabileceğin onca şey varken. Atıyorum mesela amatör tiyatroya falan başla dans kursuna yazıl vs. Hadi sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doymadım doyamadım okumalara ben....Sezen'den :) Tiyatro değil de, fotoğraf kursu olabilir. Kaç senedir dilimde, bir türlü yürürlüğe konamadı. Nasıl çektiğim fotolar? sence bende ışık var mı Levent :)

      Sil
  6. Yazı içimizdekini dökmenin usturuplu yolu bence. Senin de bunu gayet iyi başarabildiğini düşünüyorum.
    Ben mezunum bu arada. Bugün diplomama kavuştum. Darısı başına.
    İyi ol. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nalanca.
      Okula senin sayende başladım, diplomamı alırsam bir gün buradan sana ithaf edeceğim :)
      Tebrik ederim, bundan sonraki adımını merak ediyorum :) Sevgiler

      Sil
  7. Geçmiş olsun sevgili Telve... Bırak sen o densizleri, düşene bir tekme mantığıyla hareket eden korkakları. sen güçlü oldukça onlar daha da üstüne gelmeye çalışacaklar, bırak cürümleri kadar yer yaksınlar...

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmişler olsun..üzüldüm..bende çok konuşan insanları sevemiyorum..yoruyorlar beni..ben yavaş ve düzgün konuşurum...dinlemeyi severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sessiz Prenses. Yoksun bu aralar, hadi gel artık ...

      Sil
  9. :) iyisin yani. tatil de geldii.

    YanıtlaSil
  10. kaza çok geçmiş olsun yaa. unutursan hadi zamanla :) kadı kızı ile yazıştık okey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet söyledi Kadı Kızı. İkinci kitabını çıkartacak yakında. Ve daha çıkmadan okuma şansına erişenlerdenim. Bu yeni kitabına bayıldım.
      Unuttum bile kazayı :) Arabasızlık olmasa aklıma bile gelmeyecek :)

      Sil
  11. Cok geçmiş olsun canim rabbim beterinden saklasin en güzeline emanet ol ..

    YanıtlaSil