14.04.2015

AŞK KÖPEKLİKTİR....


Aşkın  kaç kez tanımı yapıldı bilmiyorum. Üzerine ne kadar şiir ya da kitap yazıldı, kaç film çekildi?
Pazar günü izlediğim "Paramparça Aşklar ve Köpekler" filmi  aşkın tanımı yapmıyor aslında. Sadece aşık olan  bir insanın , aşkı uğruna nelerden vazgeçebildiğini gösteriyor.  Ailesini, çocuklarını , evini nasıl geride bırakabildiğini.... Toplumun değer yargılarını ,  ahlak anlayışını,  kendine olan saygısını nasıl bir  kenara itebildiğini ... Aşkın insanı nasıl bencil yapıp, ihanete sürüklediğini..Aşkın diğer bir adının acı çekmek olduğunu.... Bazen insana  " acaba, doğru mu yaptım / yapıyorum " dedirttiğini anlatıyor.
"Tanrıyı güldürmek istiyorsan, O'na planlarından söz et"
Film içinde geçen bu replik, gerçekten  üzerinde düşünmeye değer. Üç farklı hayatın  trafik kazasıyla kesişmesini anlatan bu film  bence kesinlikle izlenmeli.. Meksika yapımı ve oldukça bol ödüllü. Kurgusu güzel, anlatımı akıcı , hikaye sürükleyici..
İyi seyirler...

11 yorum:

  1. Filmi üniversitedeyken izlemiştim, çok etkilemişti... Filmin yönetmeni ABD'ye taşındıktan sonra da gayet güzel işler yaptı (The Birdman gibi). Ama bence Hollywood'a bulaşmadan önceki dönemde çektiği filmler, ki paramparça Aşklar ve Köpekler de bunlardan biri, çok daha iyiydi...

    YanıtlaSil
  2. Sanırım, hatta eminim takipçilerin arasında filmi izlemeyen yoktur Telve :)bu bir üçlemedir;ameros perros-21 gram ve Babel.diğer ikisini de hemen izlemeni tavsiye ederim. vizede başarılar...

    YanıtlaSil
  3. Zaten kült olmayı başardı bu film yanılmıyorsam. Oyunculukları ve çekimleriyle beni de çok etkilemişti.

    Aşkın bencillik olması da ne üzücü bir çelişkidir. Bu da böyle olmamalıydı, çoğu şey gibi.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Telve,Yayınımız,17 NİSAN Cuma günü Saat 15.00 te.Bekleriz,efendim...

    YanıtlaSil
  5. Meçhul yazar, ben bu filmi izlemekte epeyce bir geç kalmışım :(

    Levent ben de şundan eminim ki , kendimi takip edenler arasında , film konusunda en cahil benimdir :))) tavsiyene uyup en kısa zamanda diğerlerini de izleyeceğim .Vizeleri atlattık , sıra finallerde.Senin sınavları zaten sormaya gerek yok :)

    Emilia , aşk insanı bambaşka bir kişiliğe büründürüyor...O nedenle sorgulamak yanlış sanırım :)

    Selimhan dinlemeyi çok isterim . İlk yayınınızda sizinleydim zaten :)

    YanıtlaSil
  6. Madem Telve'cim tavsiye ediyor o halde izleyelim :)

    YanıtlaSil
  7. İlginizden dolayı teşekkürler...iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  8. Evet nefis aşka tutulduğu zaman çoğunlukla ahlakta beraberinde kurban ediliyor.. Merak ettim filmi..

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten müthiş bir filmdi. Tekrar hatırlamış olduk uzun zaman sonra. "Tanrıyı güldürmek istiyorsan ona planlarından söz et" Ne kadar doğru bir sözdür.

    YanıtlaSil
  10. Tavsiye edilen filmler hep ilgi çekicidir ve güzelde çıkar... O da bunlardan birisi herhalde...

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil