17.11.2013

BİR SÜRE DAHA YOKUM...



Ne kadar çok ara vermişim meğer...
Okuyacaklarım birikmiş ama,   sanki eski hareket de kalmamış gibi. Henüz kış moduna giremedik sanırım...
Sizi bilmem , ben yazmaktan çok okumaya meyilliyim bu günlerde.. Yok, mecburum..  Bilenleriniz  vardır mutlaka. İkinci üniversiteye kaydoldum. Kayıt bittikten 18 gün sonra vizeler kapıya dayandı. Yani Pazartesi sınav haftam..
Anladım ki ambalaja aldanmamak lazımmış. Sen kalk  sırf adı var diye İstanbul Üniversitesi'ne kaydol... Sonra sisteme gireme,  hangi derslerden sınava gireceğinden emin olma, üstelik dün , sınavlara bir ders eklendiğini gör.. İki gün kala olacak şey mi ?  Üstelik benimle beraber  başlayan arkadaşın  ders listesine eklenmemiş bile, benden öğrendi... Halimiz içler acısı.. Nette gezinirken  öğrendiğime göre, geçen sene de aynı dertten muzdaripmiş öğrenciler.. İşte ben  önceden gezinmediğim için... Şimdi anlıyorum bazı şeyleri.. resmen "kervan yolda düzülür " mantığındalar. Sisteme girmek zor, şifre yanlış diyor, yeni şifre istiyorsunuz, gelmiyor.. Bir sürü can sıkıcı problem..
Ya hu, ne işin var senin Sosyoloji'de... İlle okuyacaksan git aşçılık oku,  doğru dürüst  pilav yapamıyorsun daha !.. diye az söylenmedim kendi kendime..
Ama yok, seviyorum ben okumayı, öğrenmeyi..
Her yeni öğrendiğim, bendeki karanlık bir noktayı aydınlatıyor sanki...
Bilinçaltıma iniyorum  yavaştan yavaştan :)
Görünenin ardındakini, gizleneni keşfetmek müthiş keyif veriyor..
Hasılı, bir süre hayalet gibi dolaşacağım blogda. Vaktim oldukça   okumaya çalışacağım.. Lakin, bir süre askıya almam gerekecek... Madem başladık, hakkını verelim, değil mi ama...




15 yorum:

  1. Bir şeyler öğrenmek insanın hoşuna gidiyor ama bunun için üniversite okumaya gerek olduğunu düşünmüyorum. İnternet denen bir imkan varken artık. Mesela pilav yapmayı öğrenmek için aşçılık okumaya da gerek yok artık. :)

    Hayat senin. Buna sen karar vereceksin. Herkes kendi hayatını şekillendirir. Sana başarılar diliyorum arkadaşım. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  2. Haklısın Yolcu.. Bunun için üniversite okumaya gerek yok, ama benim ruhumda tembellik var, zorlama olmadan çok istediğim bir şeyi bile yapamam ben.. Ünv. sadece basamak ya da araç benim için... Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Allah yardımcın olsun ve zihin açıklığı versin :)

    YanıtlaSil
  5. Peki, üniversitelerin verdiği eğitim sence doğru mu? Yani, üniversite dediğin şeyin amacı bilim yuvası olmaktır, evreni yerleşkeye taşımaktır ama bizim eğitim sistemimizde ve üniversitelerdeki mantık çalış-ezberle-geç mantığı aslında. Bunun yanında son zamanlarda moda olan söylemler boşa değil bence, okul=köle fabrikası. Ölmek üzere olsan sosyoloji okumayı isterdin yoksa sosyolojiyi yaşamayı mı? Kendi adıma ben doğru insanlarla geçirdiğim 1-2 günde üniversitede aldığımdan çok daha fazla bilgi alıyorum. Kusura bakma, biraz uzunca oldu ama, mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Dert etmeyecen sınavı mınavı telvee..
    Örnek benim küçük kardeş, hayatındaki ilk sınavında 30 almış zavallım. İkinci sınavda almış 95 i. (:

    YanıtlaSil
  7. İstanbul Üniversitesi'ne hoş geldin. Evet adı var, hatta ilk 500'e girebilen tek üniversitemiz. Ancak maalesef her fakülte ve bölüm aynı standartta değil. Ancak öğrenme ve kendini geliştirme ön plandaysa bence doğru yerdesin. Başarılar.

    YanıtlaSil
  8. bende de olmuştu bunun gibi bir durum:) iki gün kala öğrenmiştim bir sınavımı, ki o da tamamen ezberlenmesi gerekn fransızca edebi metin dersiydi..neyse ki halletmiştim..:)başarılar diliyorum o zaman hem sınavlarında hem de bundan sonrası için sana:)

    YanıtlaSil
  9. Bu sınavlarda anladım ki, üniversite bir alana bir bedava kampanyası başlatmış galiba Ercan.. Bir "Afet Kültürü" dersi var ki, evlere şenlik.. Sanırım sosyoloji yanında jeoloji mühendisliği diploması da verecekler :)

    Çok teşekkür ederim Hamiyet ..

    diğerArşi, eleştirilerinin haklılık payı var. Evet eğitim sistemimizde aksaklıklar var kabul.. Ama nerede yok ki ? Sağlık sistemimiz de berbat ama hasta olunca mecbur hastanelere gidiyoruz. trafik berbat deyip evimizde oturmuyoruz ki.. Benim merak ettiklerimi öğretecek kimse yok ki çevremde. Bu doğru ve kültürlü olmadıklarından değil elbet.. Uzmanlık isteyen bir bilim dalıyla ilgilendiğimden.. Teşekkür ederim..

    Ali, sen kardeşine ders çalıştırmıyor musun ? Abilik kolay mı..Taktığım yok zaten.. Ben çalışırım, olursa olur ( desem de inanma :))

    Teşekkür ederim Ufuk ..Bakalım , bekleyip göreceğiz.. Ama sistem hatalarından hala çok şikayetçiyim:)

    Bir Hayal Kur, ben hiç sesimi çıkarmayayım o zaman..hem Fransızca, hem edebi metinler :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Oku tabi Kahve, hayat okumakla güzel tabi bitirince biraz daha çok zorluyor, ama üni çok tatlıdır ya. :D Ben de mi bir daha okusam :)

    YanıtlaSil
  12. Keşke Anadolu üniversitesi açık öğretimi seçseydin,aynı hakkı o da veriyordu. Genede sakın vazgeçme derim. olumsuz bazı yorumlar beni şaşırttı.Bence doğru yoldasınız.Bu arada "sosyolojiyi yaşamak"lafından bir şey anlamadım. sosyalizm dense anlayacağım ama bir bilim dalı nasıl yaşanır ki :) psikoloji okuyacağına yaşasaydın yada tıp okuyacağına yaşasaydın gibi!!!Lakin arkadaşın diğer sözlerine katılıyorum. Öğrendiklerin,öğreneceklerinle inan hem kendinize hem topluma çok faydalı olursunuz.Zira sosyoloji okuyacaksınız. Tabi sadece sınavları geçmeye dayalı çalışmakla olmaz bunlar.Neyse tekrar başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. Allah kolaylik versin canimcim :( insallah zamanla çozulur bu sorunlar hayat denen okul, inisler ve çikislarla dolu, onemli olan her tecrubenden ders çikarman deyil mi? su anda daha çok tecrube zengiligi kazaniyorsun buda zamanla seni daha kaliteli kilicak inan :)

    YanıtlaSil
  14. Ercan, burada kar - zarar hesabı yapmak lazım. Alacağın daha fazlaysa neden vazgeçesin ki ? Üniversitenin verdiği sistematik bilgiye başka yerde bulmak çok zor bence..

    Ben Nalanca ( Bir Kuyuya Bağırıyorum ) sayesinde geçen sene karar vermiştim Serkan.Belli mi olur seneye de sen başlarsın :) Bence bir düşün ..

    Ben de pişman oldum Levent ama iş işten geçti artık. Çok zorlanırsam yatay geçiş imkanlarına bakacağım artık.. Ben halimden gayet memnunum, doğru bölümde olduğumu da biliyorum. Sizin kadar başarılı olmam mümkün değil gerçi. Teşekkür ederim :)

    Sağolasın Eda.. Bunlar tatlı ve zararsız aksilikler aslında..Çok da fazla takılmamak lazım.





    YanıtlaSil
  15. Ne iyi yapmışsın sosyoloji, psikoloji ben de bayılırım. Sana kolaylıklar diliyorum.
    :)

    YanıtlaSil