4.09.2013

BEN GELDİM......


Dün akşam müthiş bir keşifte bulundum..Benim işitsel zekam yok !!!
Bunu söylediğimde G. "o ne demek ilk defa duyuyorum" dedi. Durur muyum hiç, başladım atıp tutmaya.. Benim anlamam içim gözümle görmem lazım. Yoksa söylenenler bir kulağımdan girip ötekinden çıkıyor. İşte bu sebepten,  ışıklara geldiğinde ikinci sağdan dön, ilk sola sap.... diye uzayıp giden adresi bulamadım ve kayboldum tabi ki..
İyi ki de kaybolmuşum. Müthiş keskin kekik kokuları arasında dolandım bir süre.. Bir koku bu kadar mı güzel olur. Sanki bütün hücrelerimde dolaşıp , içimi tazeledi.  Buralarda ( az ilerideki dağlarda )  kekik mi var acaba diye düşünürken, öğrendim ki baharat fabrikasından geliyormuş koku...
Oysa bu kalabalığın içine girmeden daha bir kaç gün önce tatildeydim ben.. Sessiz, sakin ,  bahçedeki akşam sefalarıyla, her sabah kahvaltı için dalından kopardığım tazecik biberlerle haşır neşirdim. Uzun yıllar sonra ( sanırım 4 yıl oldu )  ilk defa denize girdim bu sahilde.  Korktuğumun aksine su soğuk değildi. Ve girer girmez nefesim kesilmedi. Zaten ya Mayıs ya da Eylül ayında  deniz  tam benim istediğim  ayarda oluyor.  Hafif dalgalı denizde  kendini sırt üstü bırakıp, gözlerini kapattığın anda, o  denizin sesi her şeye iyi geliyor. Dinlendiğini hissediyor insan...
Ve ben bu yaşıma geldim, ilk defa gece gökyüzünü gördüm..  Evet evet ilk defa. Elektriğin kesildiği bir akşam, başımı yukarı kaldırıp baktığımda inanamadım gördüğüm güzelliğe.  Şimdiye kadar görmemişim hiç. Nasıl kaçırmışım  diye hayıflanmadan edemedim. irili ufaklı  binlerce yıldız. Farkedemiyoruz şehrin ışıklarından. Kim bilir daha neleri kaçırıyoruz,  bakıyoruz ama görmüyoruz..
Kısacası uzun bir aradan sonra geri döndüm işte..




10 yorum:

  1. hoş geldin.
    ama kıskandım.
    uzun, tabiatla dolu, mağaramsı bir yalnızlığa ihtiyacım var çünkü.

    hem de bu kadar yalnızken.

    YanıtlaSil
  2. Çocukluğumda ve gençliğimde pencereden veya balkondan gökyüzüne bakar. sessizliği dinlerdim. Sessiz olurdu eskiden. :)
    Sonra taşındığımız evden gökyüzünü göremez olmuştum. Ne garip bir şeydi benim için.
    Gökyüzü benim için kirlenmemiş bir yerdi. Fakat onu da yavaş yavaş kirlettiler.

    YanıtlaSil
  3. Resimler.. İçten yazın.. Her şey çok güzel olmuş..
    Şöyle çok uzakta, kafanı boşalttığında gördüklerinin yeri ayrıdır kesin.. Hele ki bu bol yıldızlı bir geceyse ;)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel anlatmışsın bakmak ile görmek arasındaki farkı. Fotoğraf kareleri de güzel. Arayınca bulunmuyor kaybolunca ortaya çıkıyor güzel şeyler. Ne güzel bir post olmuş bu içten, sevdim bunu :D

    YanıtlaSil
  5. Başkasını bilmem ama ben çook özledim seni. (:
    Birde 3. resim çok şahane...

    YanıtlaSil
  6. N. Narda, seni de götüreyim gel, bir kaç günlüğüne :))

    Yolcu, hiç bir şey çocukluğumuzdaki gibi değil ne yazık ki... Geceleri gökyüzü çok güzel oluyormuş..

    Uçan Karavan. çok teşekkür ederim. Ara sıra ihtiyaç duyuyor insan..

    Şevval, bu güzel yorumun için ben teşekkür ederim . Neyi çok istiyorsa insan, peşinden koşmayı bırakmalı belki de...

    Ali, ben de yazılarını, yazıları okumayı özledim.. O kare benim de çok hoşuma gidiyor :))

    YanıtlaSil
  7. Ne yalan söyliyeyim alışmışım o güzel içten yazılarına ,yokluğun belli oluyordu hoş geldin kahve telvesi.

    YanıtlaSil
  8. Hoşbulduk Cansu :) Ben de sizleri özledim...

    YanıtlaSil
  9. İnşallah o da olur bir gün, hele kahvelerimizi bi içelim de :)

    YanıtlaSil
  10. Evet, hem de en kısa zamanda ..:)

    YanıtlaSil