28.01.2013

ÖNCE BEN..YA DA HİÇBİRİMİZ..

   Belki de doğrusu buydu diye geçiyor içimden, bildiğim tüm doğrular derin bir kuyuya teker teker atlarken üstelik...İntihar gibi görünüyordu her birinin gidişi..Belki de saklanmaktı niyetleri. Arkalarında hiç bir iz bırakmadan ve  hatta görgü şahidi.. Ama ben gördüm ..Yüzlerindeki  boş ifadelerden ürktüm önce, sonra  sorular bakışlarımı çekti aldı.  Ben miydim sebebi. Ben  yargılamadım ki... Hatta  sorguya bile çekmemiş, kendi hallerine bırakmıştım. Zira varılan her yargı eylem gerektirirdi.  Buna ne cesaretim vardı ne de yüzüm.. Kaç kez yarı yolda bırakmıştım ben onları. Her defasında bir önceki pişmanlığın verdiği kararlılıkla , bu defa olacak dedim. baş koydum dedim...... Ama  hantal ruhum kıpırdamama izin vermedi.....Korkaklığın diğer adı mı diğergamlık ?  Ne demişti dostun biri? Ne zaman dara düşsek sığınak ya da dal ararız tutunacak.. Kendimizi temize çekerek var etmek isteriz benliğimizi. Oysa bu sırta yeni yük bindirmektir. İtiraf et ve kurtul hadi..Doğruyu bulmada gösterdiğin  alicenaplığı,  bir kez daha sergile ve  hatalıyım de...Yap seçimini ki hayat bıraksın yakanı.. Kapat  o kuyuyu, izin verme doğruların ölümüne... Ya da at kendini oraya, hepsinden önce..






8 yorum:

  1. ben burada diğergam kelimesine taktım kahve telvesi.. Diğergam empati gibi birşey değil mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Empati, her hangi bir olay, durum karşısında kendini, karşındakinin yerine koymak diye biliyorum Dönence.. Yani O'nun şartlarıyla olayı değerlendirmek.. Diğergamlık ise, başkasını düşünmek, hatta kendinden önce başkasını tercih etmek.. Elinde bir dilim emek var, açsın, ama başka aç birine veriyorsun ...gibi... :)Umarım anlatabilmişimdir...

      Sil
    2. Bir de umarım doğru anlatabilmişimdir demem lazımdı :)

      Sil
    3. Şimdi taşlar yerine oturdu. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. "Kapat o kuyuyu, izin verme doğruların ölümüne... Ya da at kendini oraya, hepsinden önce.."
    Kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.....Beğenmenize sevindim.

      Sil
  3. İnsanın kendisiyle hesaplaşması en zoru..
    Ama bunu yapmak gerek..
    Kendi kendimizi karşımıza alıp kıyasıya hesaba çekmek..
    İnsan kendisinden bir şey saklayabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de öyle bir güzel saklar ki ! İnsandaki enaniyet, tarafsız yargılamaya engel oluyor çoğu zaman.
      Ama haklısın..İnsan kendisiyle hesaplaşmaktan, yüzleşmekten kaçmamalı...

      Sil