6.12.2012

HER ÇOCUK ÖZELDİR & TAARE ZAMEEN PAR


"Gördüğüm şey, hissettiğim şey 
ve 
görmediklerimiz de hissetmediklerimizdir...
ama  bazen,
gördüklerimiz , aslında öyle değildir
ve asıl görmediklerimiz öyledir.."
      Daha 10 yaşındaki İshaan 'ın sözleri bunlar. Sadece gözüyle gördüğüne inanan günümüz insanına tam bir hayat dersi. Oysa bizim gördüklerimiz sadece hissettiklerimizden ibaret.Bu nedenle sadece gözümüzle değil, gönlümüzle, aklımızla da bakmamız gerekiyor dünyaya...Dünyanın içindekilere..Surete kapılıp gitmemek , perde arkasında olup biteni de anlamak, anlamaya çalışmak... Bazen olayların tek bir nedene bağlanamıyacağını bilmek ....Ya da olayların , görünüştekilerden çok farklı sebepleri olabileceğini bilmek gerekiyor....
     İşte bu yüzden çocukların hayal dünyasını geniş tutmak çok önemli . Bırakın özgürce hayal etsinler ki, tabulardan, kalıplardan uzak düşünmeyi bilsinler.kendi hedeflerini kendileri belirlesinler. İnsanı büyüten hayalleridir, mutlu bir "büyük" yapan da, hayallerini gerçekleştirebilmesidir. Bunun için kulak verin onların iç seslerine, ruh dünyalarına inin...Korkularını kovalayıp, güven verin.. Sizin yanınızda mutlu hissetsinler kendilerini..Yalnız olmadıklarını bilsinler....Kalplerini sessizlik değil, sizin güven ve şefkat veren  sesiniz  doldursun.
     Yukarıdaki replik "Her Çocuk Özeldir" filminden bir alıntı.Yine bir Aamir Khan filmi. Disleksi hastasi küçük bir çocuğun, başarısızlık, güvensizlik ve  yalnızlıkla dolu hayatının  , ailesinden koparak yatılı okula gönderilmesi neticesinde ,içine kapandigi bir anda, resim öğretmeni sayesinde  başarıya, öz güvene doğru uzanan hikayesi...


Dünyadaki minik yıldızlar




zaman durma noktasina geldigi an hayal gücü devreye girer...



düşlerin dokusu, bir süeter gibi ısıtır...



işte sizin hedefiniz, hedeften sapmayınız
baştan aşağıya ne isteniyorsa yerine getiriniz..


vardır benim gibi niceleri..
yalnız değilim..
yalnız değilim , uyur- gezer, şaşkın...
yürürken tökezliyorum, şüphelerim var..




hayatının amacını mutlu olduğun yerde ara...



boş kaldı gözlerim, gözyaşlarım bile terketti beni..
sessizlik doldurdu kalbimi
hissetmiyorum artık ne acı, ne de başka bir his..
terk etti beni tüm duygular
sanki boşluktayım
sen her şeyi hissederdin değil mi anne ?



O iyi bir çocuk,
O'na iyi bakın yeter.

taare zameen par

bana gereken, tüm ihtiyacım olan özgür olmak...


Not: Disleksi  dinleme, konuşma, yazma, okuma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında  önemli güçlüklerle kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur.Ancak bu zeka düzeyinde bir problem olduğunu göstermez. Hatta zeka düzeyi çok yüksek olan çocuklarda da görülebilmektedir. Bu çocukların çok özel yetenekleri de olabilir. 

35 yorum:

  1. çok etkin bir paylasimdi canim . tesekurler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film, paylaşımımdan daha etkin..şiddetle tavsiye ederim :))

      Sil
    2. siddetle seyretmeye çalisicam ;))

      Sil
    3. Memnuniyetiniz de şiddetli olacak, garanti veririm :)

      Sil
  2. http://www.youtube.com/watch?v=U2NOR8vhb9s

    Dostluğuyla yüreğimi ısıtan en güzelime hediyem olsun :)

    Beyza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sürgün hangi sürgündür...??? ( reva mıdır? bu sürgün kime cezadır ?)
      Teşekkür ederim..

      Sil
    2. Sevdiğimiz her şeyden ne kadar uzaklaştırılmışsak, bir o kadar yakınlaştığımız süreçtir dostum :)

      Beyza...

      Sil
    3. Hımmm bu açıdan bakmamıştım...hala burada olman çok güzel :))

      Sil
    4. Yeter ki gönüller bir olsun :)

      Beyza...

      Sil
  3. Özgürlük,insan olmanın temel şartı..
    Önyargılarımızı ve zihnimizdeki sınırları aşmadan kendimizi aşmamız imkansız..!




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ne yazık ki, aydın olduğunu iddia edenlerde bile var önyargı..İnsanların büyük bir kısmı hala belli kalıpların içinde kısılıp kalmış, aşamıyorlar...düşüncelerini özgür bırakamıyorlar...

      Sil
  4. Kronik hastalığı olan bir oğlum var, ve diyebilirim ki hastalığının her döneminde benden çok daha güçlüydü...Anladım ki çocuklar hayatta bizi eğitmek için vardır.Bizim onları yetiştirdiğimiz koskocaman bir yalandır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir tesbit bu..Çocuklar çok güzel şeyler öğretiyor, bazen kişiliğimizi değiştiriyor, ne kadar sivri tarafımız varsa törpülüyorlar sevgili Almila..

      Sil
  5. böyle yol gösteren, hayat kurtaran iyi insanlar hep filmlerde olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I ıhhh gerçek hayatta da var aslında, sadece filmdeki kadar net olamayabiliyor, bazen gözden kaçırıyoruz galiba..

      Sil
  6. Durup durup gelip bu yazını okuyorum :)) Nedense hem hüzünlendiyor, hem de gülümsetiyor.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini de seyretmeni tavsiye ederim. Hem de şiddetle.. Seyrederken müthiş bir duygu seline kapılacaksın :) Bir yandan güldürüp, bir yandan ağlatıyor...

      Sil
  7. Gerçekten çok güzel bir film, filmden not aldığım aklımda kalan bir yazıyı aratırken rastladım yazınıza yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Turgay Berberoğlu...

    YanıtlaSil
  9. muhteşem bir filmdi.
    öğretici bir o kadarda keyifli.
    herkesin izlemesi kazım.

    YanıtlaSil
  10. bu film çok güzel gerektiğinde ağlatıyo gerektiğinde ise güldürüyo bn bu kadar güzel bi film görmedim izlemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  11. Mutlaka izleyeceğim..
    :)

    YanıtlaSil
  12. yan tarafta gözüme takılıp duruyor, bir şeyler yazmak istedim:) geçenlerde izledik bu filmi.. Çok güzeldi kesinlikle.. Amir khan ın filmlerindeki bu tiplemeler gerçek hayatta da var olsalar keşke.. belki vardır da nadirdirler.. filmin sonunda ben de çok duygulandım.. Harika bir histi.. izlenmesi gereken bir film,özellikle de öğretmenlerin anne babaların izlemesi gereken...

    YanıtlaSil
  13. Bu filmi hep izleyeceğim diyorum ama bir türlü izleyemedim şimdi kesin izlenecekler listeme eklendi. Kahveyi çok severim blogunun kahve molası olması ilgimi acayip çekti bana da beklerim :) www.bengilisular.com :)

    YanıtlaSil
  14. Bengisu, ilk sıraya almanı tavsiye ederim :) Ben de gelirim elbette ziyarete ...

    YanıtlaSil
  15. http://erdemligenclik.net/2013/04/21/her-cocuk-ozeldir/
    kaliteli bir kritik

    YanıtlaSil
  16. Aamir khan'ın yine bayıldığım bir filmi hayatıma anlam yüklememe bir nebze dahayardım eden filmlerdendir bu da. ayrıca yaptığınız yoruma ve kalbiniz
    e sağlık gözlemler çok net ve hoş

    YanıtlaSil
  17. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim Adsız... Ben de çok severim Khan filmlerini..

    YanıtlaSil
  18. Öğrencilerle izlediğimiz ve zil çalınca yarım bıraktığımız film. Kısmet olmadı devamını izlemek. Yazın merakımı celbetti, inşallah izlerim. Blogunda dolaşıyorum, bana da beklerim kardeş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hemen bugün baştan izleyin derim. Kaçırılmaması gereken bir film...
      Tabi ki gelirim,sevgiler..

      Sil
  19. Bu film kesinlikle süperdi sanırım 3 kere izledim farklı dönemlerde. Siz de çok güzel ele almışsınız, hatırlatıcı oldu, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz sayesinde, ben de bir kez daha hatırladım. Ve bugünkü planıma dahil ettim. tekrar izlemekte fayda var :)

      Sil
  20. Çok guzel anlatmışsınız, izlediğim en güzel filmlerden biriydi, takipteyim bana da beklerim. :)

    YanıtlaSil
  21. "SAĞLAM ÇOCUKlAR YETİŞTİRMEK, BOZULMUŞ YETİŞKİNLERİ DÜZELTMEKTEN DAHA KOLAYDIR" demiş üstat :))

    FYODOR MİHAYLOVİÇ DOSTOYEVSKİ

    YanıtlaSil
  22. Bir öğretmen adayı olarak çok etkilenmiştim bu filmden. Tüm çocukların sevgi ve güven dolu bir çocukluk geçirmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil